هما درودی؛ شادی رضوی سطوتی
چکیده
امروزه تبلیغات یکی از ابزارهای ارتباطی با مخاطبان است و کسبوکارها در پی آن هستند که با صرف هزینه کمتر، اثرگذاری بیشتری بر مشتریان داشته باشند. در حال حاضر رسانههای اجتماعی آنلاین بهعنوان یک ابزار قدرتمند و پویا، روشهای جدیدی برای تأثیرگذاری بر مشتریان و هدایت آنها به خرید کالاها فراهم کردهاند. وظیفه تبلیغات برقراری ارتباط ...
بیشتر
امروزه تبلیغات یکی از ابزارهای ارتباطی با مخاطبان است و کسبوکارها در پی آن هستند که با صرف هزینه کمتر، اثرگذاری بیشتری بر مشتریان داشته باشند. در حال حاضر رسانههای اجتماعی آنلاین بهعنوان یک ابزار قدرتمند و پویا، روشهای جدیدی برای تأثیرگذاری بر مشتریان و هدایت آنها به خرید کالاها فراهم کردهاند. وظیفه تبلیغات برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان و ارتباطات ابزار عمده دررسیدن به اهداف کسبوکارها است؛ اما تحقیقات صورت گرفته درمورد تمایل مشتری به ارتباط و عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغات در فضای آنلاین محدوداست. این پژوهش به بررسی یکی از عوامل تعدیل کننده بر اثربخشی تبلیغات بامدل ACCA، یکی ازمدلهای سلسله مراتبی درتبلیغات شامل چهارمرحله آگاهی، درک، متقاعدشدن واقدام به خرید، درفضای آنلاین پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق نامحدود وشامل کاربران 20 تا 50 ساله اینستاگرام در بهار 1397 میباشد. روش پژوهش پیمایشی و از ابزارپرسشنامه استفاده شده است و با استفاده ازفرمول کوکران 384 پرسشنامه در بین کاربران دردسترس توزیع گردید. دادهها با بهرهمندی از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار PLS تحلیل شدند و نتایج نشان داد: تمایل مشتریان به دریافت پیام تبلیغات بامدل ACCAبرآگاهی و ادراک و متقاعدکردن و هدایت آنها به خرید و اثربخشی تبلیغات آنلاین نقش تعدیل کننده دارد.